Om du eller ditt företag har verksamhet eller vänder er till kunder i Lund så har ni ju behov av att nå de här personerna och företagen. Genom att analysera hur er målgrupp söker efter era tjänster och produkter så får ni också möjlighet att nå dessa personer genom att arbeta med anpassad seo för Lund.
Idag måste ni jobba med innehåll på er hemsida som är attraherbart och lockar till interaktion med er målgrupp. De lokala sökningarna på Google skiljer sig också från plats till plats och det krävs att man gör ett grundligt arbete som baseras på efterforskningar och analyser av olika trender och beteenden. Den här processen kallar jag för sökmotoroptimering Lund.
När ni lägger fokus på att anpassa innehållet till den lokala målgruppen så når du också ut på ett sätt som tilltalar dem ni vill nå ut till.
Oavsett bransch, storlek och inriktning så anser jag att du måste jobba med seo som är lokalt anpassad för olika orter som t ex Lund.
En av de mest lönsamma investeringarna i marknadsföring är SEO. Det är ett arbete som ger dig en grymt bra avkastning över en mycket lång tid. Gör du på rätt sätt så kan du njuta av ökad trafik och mer relevanta besökare till din hemsida och ditt företag.
Utmaningen med SEO är att det är ett arbete som är ständigt pågående, långsiktigt men som också (framförallt) är en föränderlig process. Här behöver man hänga med i dem förändringar som t ex Google gör i sina algoritmer men även vilka förändringar som sker i beteenden hos olika målgrupper.
Här säger jag ja utan att blinka. Ni behöver skapa innehåll och en närvaro som ger er rätt typ av besökare. Det handlar inte bara om att rätt personer ska hitta er vid sökningar på Google utan även att du ska synas när dem gör olika sökningar baserat på i vilket stadie av sin köpprocess man är i. Det gäller med andra att få den som söker att klicka in på din sida men också att få den att konvertera på det sättet du vill - det kan antingen vara att genomföra ett köp eller att skicka in ett kontaktformulär.
Det första man gör är att utföra olika typer av analyser med syftet att identifiera olika söktrender, sökfraser, tidpunkter och annat som kan påverka din synlighet på Google.
När man har gjort de olika analyserna så är det dags att skapa innehållet – seo-texter. Dessa texter tas fram för att möta sökarens behov och olika intentioner den har med sin sökning. Det får du fram i seo-analysen.
När texten är klar så ska man titta på den tekniska biten av seo. Det kan t ex handla om olika taggar som ska in på sidan eller att sätta upp och koppla Google My Business.
Efter det så ska innehållet och sidan publiceras. Sedan börjar det riktiga seo-arbetet som bland annat består av att mäta, följa upp, analysera och ta fram olika förslag till förbättringar.
Jag arbetar systematiskt och har färdiga processer för hur arbetet med SEO ska fortlöpa. Med mig får ni heller inget krångligt abonnemang som är svårt att ta sig ur. Jag ger er, på månadsbasis:
- Rapport över ranking och utveckling på utvalda sökord
- Analys av ett visst antal av era sökord
- Förbättringsförslag
- Implementering av (alternativt offert på) förslagen
Och mycket, mycket mer.
Driver du företag i Helsingborg? - Då ska du läsa mer om Seo Helingborg.
Jag hjälper er gärna med er digitala marknadsföring.
Låt mig få ge er lite nya insikter och idéer över ett telefonsamtal - hör av er på: 033 - 799 14 70