SEO Borås handlar om, som du säkert redan vet, hur man bäst syns vid sökningar på t ex Google. När någon som är intresserad av en produkt eller tjänst som Ni erbjuder så vill ni ju komma så högt upp som möjligt för att få besökare till sidan. Enkelt sagt så är det där SEO kommer in i bilden - hur man gör för att synas på rätt positioner vid rätt sökningar i Google.
Att synas bra på Google handlar inte enbart om att synas på plats 1 på varje tänkbar sökning som kan göras efter ert företag. Det handlar om att identifiera och hitta rätt sökningar att synas på.
Driver ni en bilverkstad t ex så erbjuder ni säkert en rad olika tjänster som t ex service, däckbyte, ac-reparation, fönsterbyten och mer. Så istället för att bara fokusera på att synas för ordet bilverkstad så ska man jobba med andra tänkbara sökord, sökfraser kopplat till det som ni erbjuder. Utöver det så är ni säkert specialiserade på några utvald bilmärken också, eller hur?
Det jag beskrivit ovan kan sammanfattas med sökarens intentioner - vad man i branschen kallar för "sökintention" eller "search intent" på engelska. Det handlar helt enkelt om att identifiera vad man egentligen är ute efter när man söker efter era tjänster t ex. I exemplet med bilverkstad så kan vi leka med tanken att ni är specialister på Volvo och BMW. Då kan man tänka sig att optimera mot sökfraserna "Volvo ac service" och "BMW ac service".
När man jobbar med specifika sökord, sökfraser så är det också viktigt att man ser till att man har sidor på sin webbplats som är dedikerade för just det sökord, sökfrasen - man kallar det för landningssidor. Det innebär att man fokuserar innehållet på den sidan för just det sökordet med syftet att hamna högt upp på sökningar kopplat till det. Smart va?
SEO, sökmotoroptimering består av flera olika delar som man behöver känna till. Det som är viktigt att förstå är att man gör seo dels för besökaren men också för sökmotorerna. Man ska alltså tänka både på den som söker och på den plattform som personen söker via. Man ska alltså skriva teknisk SEO för sökmotorn och också (framförallt) bra innehåll/content för sina besökare.
Min erfarenhet av SEO säger mig att en kombination av en hemsida som är bra tekniskt optimerad och har bra, intressant och välskrivet innehåll, content kommer lyckas bra. Ta inga genvägar, det lönar sig inte.
Det är så - SEO är ett långsiktigt arbete. Det förändras dessutom över tid. Det tar också tid att se dem fulla effekterna av sin sökoptimering och insatserna man gör. Det viktigaste då är att ta fram en strategi som man håller sig till och ständing analyserar och utvärderar. På så sätt kan man känna sig lugnare med att man vet vad som händer, vad man ska göra men också vad man redan har gjort.
Om ni dessutom har en helt ny hemsida (det vill säga ett nytt domännamn) så tar det troligen längre tid än med en befintlig hemsida/domän. Hur lång tid det tar innan just ni ser resultat är som du förstår svårt att svara på men räkna med 3-6 månader. Den första perioden efter att ni har lanserat en ny sida så kommer ni se stora hopp och förändringar i sökresultaten - det är fullt normalt och en logisk konsekvens av Googles algoritmer. Google testar er hemsida mot olika sökningar och kommer därefter att placera den på den position som ni sedan ska bygga vidare på
Jag hjälper er gärna med er digitala marknadsföring.
Låt mig få ge er lite nya insikter och idéer över ett telefonsamtal - hör av er på: 033 - 799 14 70
En vanlig fråga jag fortfarande får ibland är "behöver verkligen min hemsida SEO?"
Tänk på att det bara i Sverige görs lite mer än 55 miljoner sökningar på Google varje dag. Det ökar dessutom år för år, månad för månad.
Lägg därtill att ungefär var tredje sökning är unik vilket innebär att man behöver jobba med sin sökmotoroptimering kontinuerligt. Idag är sökmotorerna (framförallt Google) gjorda så att man visar lokala resultat kopplat till sökningarna.
Även i Borås så görs det mängder av sökningar varje dag via Google och andra sökmotorer. Man söker på allting från nyheter till café. till rea på kläder till restauranger. Ni behöver jobba med SEO Borås för att nå ut med erat budskap till er målgrupp.
Eftersom era konkurrenter (och andra) jobbar och satsar på SEO så behöver ni också göra det. Fast ni behöver göra det bättre och bredare än konkurrenterna.
Jag följer med och har koll på utvecklingen och förändringarna inom SEO.
I mig får ni en mer närvarande seo konsult som jobbar aktivt med er site och aldrig är längre bort än ett telefonsamtal. Jag jobbar alltid grundligt och med en långsiktig strategi tillsammans med er för att vi ska uppnå resultaten vi siktar på. På kontinuerlig basis analyserar jag er hemsida, nya behov och möjligheter hittas, jag skapar nytt innehåll och jag optimerar siten för att den ska kunna klättra och ta rätt positioner på Google.
Sökoptimering handlar om att göra en grundlig analys av olika beteenden och trender och ta fram innehåll för att få placeringar på första sidan i sökresultatet på Google.
Har ni verksamhet i Göteborg? - Då ska ni fokusera på SEO Göteborg.