magnus
strandberg.se

Off-Page Sökmotoroptimering Borås och Göteborg

Att marknadsföra sin webplats "offline" och på ett korrekt sätt


Jag kan sökmotoroptimering och finns i Borås och Göteborg

sökmotoroptimering i borås och Göteborg

Jag hjälper företag och organisationer i Borås och Göteborg att synas bättre och effektivare på sökmotorer som t ex Google

Off-Page sökmotoroptimering Borås och Göteborg

seo, sökmotoroptimering. Att synas på google med de rätta metoderna utan att bli straffad. sökmotoroptimering borås, sökmotoroptimering göteborg. offpage seo borås, offpage seo göteborg

Allt som Du gör på din webbsida har betydelse på ett eller annat sätt för hur Google och andra sökmotorer rankar din webplats.

Off-Page sökmotoroptimering

När man pratar om off-page seo (sökmotoroptimering) så menar man seo-arbete som görs "utanför" din webplats. Alltså sånt som inte har någon direkt koppling till webplatsen - krångligt? Jag ska försöka förklara allt du behöver veta nedan.

Man kan dela upp off-page seo (skökmotoroptimering) i flera olika delar. Dem viktigaste, enligt mig, är:

  • 1. Länkbygge (Link building)
  • 2. Social Media Marknadsföring (Social Media Marketing)
  • 3. Social Bookmarking (Social Bookmarking)

Nu när du vet hur man brukar dela upp off-page seo (off-page sökmotoroptimerin) i så vill jag först ge dig lite bakgrund och fördelar med off-page seo.

Varför är off-page seo viktigt?

Sedan starten så har sökmotorer (oavsett om dem heter Google, Bing, firefox eller något annat) försökt hitta det mest optimala och mest korrekta sättet att visa dem bästa sökresultaten på för den som söker. För att lyckas med och uppnå detta så utgår man från on-page seo, andra kvalitetsfaktorer och off-page seo.

Off-page seo ger dig en riktigt bra indikation på hur omvärlden (användare, besökare och andra webbplatser) uppfattar och tolkar din webbsida.

En webbsida som är användbar, användarvänlig och har en hög grad av kvalitativt innehåll har mycket större chans att få länkar till sig från andra webbplatser, det är en mycket större chans att en sådan högkvalitets webplats får ett störrer antal omnämningar (likes, shares, tweets etc) i sociala medier och det är mycket större chans att den webplatsen blir "bookmarked" och delas på olika forum med likasinnande personer i målgruppen.

Vad finns det för vinster för webplatsägaren med off-page seo, sökmotoroptimering?

En webbsida som lyckas med sin off-page seo, sökmotoroptimerings strategi har völdigt mycket att vinna. Bland annat så ser jag att dessa tre vinster är viktiga:

  • Bättre och högre rankingposition
  • Webbsidan kommer rankas högre upp i sökresultaten (SERP's) vilket i sin tur naturligt genererar mer trafik som i sin tur genererar mer trafik som i sin tur.... ja, du förstår...

  • En ökning, förbättring i PageRank
  • Page rank är en mätning och resultatet visar sig i en siffra mellan 0-10. Detta ger en indikation om hur viktig som sökmotorerna anser webbsidan vara ur deras "ögon".
    Det togs fram från början av Googles grundare Larry Page och Sergey Brin och var en av de starkaste orsakerna till att Google var så lyckosamma i att visa relevanta resultat för den som sökte. Idag så är Page rank en av ca 250 st olika faktorer som Google använder sig av för att ranka en webbsida.

  • Mer och utökad synlighet
  • Efterssom man kan få en högre ranking, position i sökresultaten så innebär det automatiskt också en högre exponering eftersom webplatsen får mer länkar, mer besök och mer omnämnanden i sociala medier. Hjulet bara snurrar...

Använd ditt sökord eller sökfras i meta description.
Google visar sökorden med fet stil i sökresultatet om dem finns med där. Titta på bilden nedan så ser du att möbler, borås, montering är fetmarkerade flera gånger - det är resultatet av avv sökordet eller sökfrasen finnns med i sökresultatet

Skriv bra, fuska inte och upprepa inte sökorden
Du har ca 140-160 tecken på dig att skriva en bra meta description. Använd det smart till att skriva unik text "copy" och content för just din webbsida. Jag hjälper dig självklart med att skriva det.

Duplicera inte och upprepa dig inte
Varje meta description ska vara unik. Google t ex gillar webssidor som är unika så skriv unik text och beskriv vad sidan handlar om.

Skriv en relevant meta description
Tänk på att alltid skriva relevant text och content till din webbsida. Google och människor för den delen gillar och uppskattar saker som är relevanta för det dem söker på. Så enkelt är det.

title och meta description är fortfarande viktigt för att lyckas med din sökmotoroptimering och ditt seo-arbete för din webbsida

OBS! Google har tidigare gått ut med att meta description och meta keywords inte har betydelse som enskilda faktorer hur en webbsida rankar. Men tänk på att meta description syns i sökresultatet så förstår du hur viktigt det är med en korrekt meta description, eller hur?

  • 5. Innehållet ska vara anpassat.
  • Anpassat och strukturerat innehåll är viktigt för att ranka högt hos Google.

    En bra huvudrubrik är nödvändig

    Huvudrubriken, "h1:an", är viktig. Dock har betydelsen tonats ner de sista åren (dock inte av Google själva) och många menar att det nu även fungerar med h2:an ur seo-perspektiv. Må så vara, jag anser att h1:an är en viktig faktor för dig att ha med och tänka på för din webbsida.

    Huvudrubriken ska innehålla sökordet, använd en normal mening eller kortare rubrik. Det finns ingen ingen längd som är idealisk men har mellan 35-50 tecken så är det bra ur ett seo-perspektiv.

    Använd stycken och underrubriker effektivt

    Tänk på att det är människor som ska läsa den text du skriver. Undvik långa textblock och bryt av meningar där dem ska brytas av. Använd styckesindelningar för att dela upp texten och använd gärna underrubriker i din text.
    Tänk också på att du har alla chanser i världen att skriva bra och väl anpassad text så använd ditt sökord smart.

    Läsbarhet och användarvänlighet är numera en rankfaktor hos Google - ha det i åtanke när du skriver ditt content för din webbsida.

    Innehållet i din text - "content"

    Tänk på att du inte, numera, behöver ha med ditt sökord ett visst antal gånger eller att du måste uppnå en viss mängd frekvens för att Google ska gilla din webbsida. Mitt tips är att använda det i början, mitten och i slutet samt att fylla ut det med synonymer och variationer av ditt sökord. Tänk lite på hur man pratar tillvardags - det är så människor söker till stor del.

    En bild säger mer än tusen ord

    Tänk på att optimera dina bilder på din webbsida rätt och skriv även rätt taggar för dina bilder. En bild kan/ska ha både en alt och en title tag.
    Bildens namn har också den en betydelse för resultat vid bildsök på Google.

    Bildformat och storlek spelar också en stor roll vid optimeringen av dina bilder på din webbsida. Använd inte png-format till foton t ex

  • 6. Interna länkar och sökordet
  • Tänk på hur du skriver dina länkar på din webbsida, framförallt dina interna länkar (alltså länkar som går till en annan sida på din webplats). Många gör fortfarande misstaget att skriva Läs mer eller klicka här i sin länktext, även kallad ankartext.

    Om du istället använder sökordet eller sökfrasen smart i dina länkar så vinner du rankingpoäng hos Google.

    Läs mer om vad jag kan hjälpa er med.
    Jag hjälper företag och organisationer (även privatpersoner) i Borås och Göteborg med sökmotoroptimering och säljande, informativa och berättande texter och innehåll för er digitala marknadsföring.

    Om magnus strandberg

    Det här lägger jag helst min tid på (ja, det är mer än 100%):

    DESIGN - 90%

    60% Complete

    UTVECKLING - 60%

    60% Complete

    CONTENT OCH SKRIBENT - 75%

    60% Complete

    SEO, SÖKMOTOROPTIMERING - 95%

    60% Complete

    Jag är en webdesigner, webutvecklare, skribent och content writer i Borås och Göteborg. Jag kan också SEO - sökmotoroptimering. Men det har du säkert redan märkt eftersom Du troligen har sökt efter t ex webdesigner, ny hemsida, webbsida eller skribent eller något liknande på google och sfått syn på mig och min webbsida i sökresultatet på din sökning. Läs mer om seo och sökmotoroptimering här.

    Jag kan seo - sökmotoroptimering. Men jag kallar mig inte för "seo-expert" som så många andra gör. Faktum är att jag tycker du ska vara lite vaksam när någon kallar sig för seo-expert. sök på t ex sökmotoroptimering borås - kommer personen eller företaget upp i sökresultatet? Bra, men vilken placering får personen eller företaget? Det visar om personen är expert eller inte. Jag vet att jag kan seo och sökmotoroptimering och därför erbjuder jag dig/er mina tjänster inom det. Så enkelt är det.

    kontakta mig

    Sökmotoroptimering Borås, göteborg. Kontakt magnus strandberg när ni är i behov av en mer närvarande partner för er digitala marknadsföring och seo, sökmotoroptimering.

    Kontakta mig när ni behöver hjälp med att synas bättre på google och andra sökmotorer. Vill du ha en högre placering i sökresultat på google - anlita mig, jag kan sökmotoroptimering.
    Med mig får Ni en mer personlig och mer närvarande partner i erat digitala arbete. Oavsett om ni vill ha en ny websida, hjälp med er websida, behöver få texter skrivna eller vill ha riktigt och proffesionell hjälp med att synas på sökmotorer - sökmotoroptimering.
    Magnus Strandberg - sökmotoroptimering i Borås och i Göteborg.

    Ring mig på

    +46739 65 12 00

    Maila till mig:

    magnus(at)magnusstrandberg.se

    Ser fram emot att få höra från just Dig och även presentera närmare vad jag kan hjälpa Er med!